Tehyn Jyvässeudun yksityisalojen ao 520

Tehyssä ajankohtaista

Pienet ihmiset, suuret tilat (eilen)

Isot päiväkodit ovat yleistyneet nopeasti, vaikka asiantuntijat kritisoivat niitä kovin sanoin. Tutustuimme jättipäiväkodin arkeen Pietarsaaressa.

Kenestä vuoden 2024 työsuojeluvaltuutettu? Ehdota tehyläistä! (eilen)

STTK on valinnut vuoden STTK:laiset henkilöstön edustajat jo usean vuoden ajan. Vuoden luottamusmies ja vuoden työsuojeluvaltuutettu valitaan vuorovuosin. Vuonna 2024 on vuoden STTK:laisen työsuojeluvaltuutetun valinnan vuoro. Tehyn ammattiosastot voivat tehdä ehdotuksia työsuojeluvaltuutetuista.

Työaika ja palkankorotukset esillä TPTES-neuvotteluissa (8.5.2024)

Terveyspalvelualan työehtosopimusneuvottelut jatkuivat keskiviikkona 8.5. Neuvotteluissa jatkettiin työaikojen käsittelyä, myös palkankorotuksista keskusteltiin.

Varsinais-Suomen hyvinvointialue perui lomautusaikeet – Henkilöstö voi säästää vapaaehtoisilla vapailla (8.5.2024)

Varsinais-Suomen hyvinvointialue esitti koko henkilöstön lomauttamista, mutta aluehallitus perui suunnitelman.

Miten huumelääkkeiden kaksoistarkastus pitää tehdä? (8.5.2024)

Esihenkilö ohjeisti, että huumelääk­keiden kaksoistarkastuksen voi kuitata allekirjoituksellaan myös jälkikäteen näkemättä lääkkeenjakoa. Minusta käytäntö ei ole turvallinen. Voiko näin toimia?

Jyvässeudun yksityisalojen ammattiosastoon kuuluvien jäsenten suurimmat ammattiryhmät ovat lähihoitajat, sairaanhoitajat, fysioterapeutit ja hammashoitajat. Ammattiosastoon kuuluu myös mm. sosionomeja ja laboratoriohoitajia. Jäsenet työskentelevät noin 300 eri työpaikassa, eri työnantajia noin 210. Lisäksi ammattiosastoon kuuluu yrittäjiäjäseniä.

Yhdistyksen kotipaikka on Jyväskylä ja sen toiminta-alueena ovat koko Keski-Suomen alueella toimivat yksityiset yritykset [mm. Jyväskylä, Muurame, Laukaa, Hankasalmi, Jämsä, Keuruu, Petäjävesi, Joutsa, Toivakka, Uurainen, Äänekoski sekä koko pohjoinen Keski-Suomi.

Ao tarjoaa jäsenilleen: edunvalvontaa, koulutusta ja virkistystoimintaa sekä tiedottaa ajankohtaisista asioista. Ao:n hallitus kokoontuu 10 kertaa vuodessa. Ammattiosaston jäsenet ovat tervetulleita vuosittain kevät- ja syyskokoukseen (maaliskuussa ja marraskuussa).

Mieltä askarruttavissa asioissa ota yhteyttä ammattiosastoon
puhelimitse 0400 247 520 tai sähköpostitse ao520@tehy.net

Facebook-sivun näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.